TANBIH BAHASA SUNDA
TANBIH
bismillaahir rohmaanir
rohiim
Ieu pangeling-ngeling ti
Pangersa Guru almarhum Syekh Abdulloh Mubarok bin Nur Muhammad r.a,
panglinggihan di Patapan Suryalaya Kajembaran Rahmaniyah.
Dawuhanana: Khusus kangge
kasadaya murid-murid, pameget, istri, sepuh anom, muga-muga sing ginanjar kawilujeungan,
masing-masing rahayu sapapanjangna, ulah aya kabengkahan jeung sadayana.
Oge nu jadi papayung
nagara sina tambih kamulyaanana, kaagunganana, tiasa nangtayungan kasadaya
abdi-abdina, ngauban kasadaya rahayatna, dipaparin karaharjaan, kajembaran,
kanikmatan ku Gusti nu Maha Suci dohir batin.
Jeungna sim kuring nu
jadi pananyaan Thoriqot Qodiriyah Naqsyabandiyah, ngahaturkeun kagegelan,
wasiat kasadaya murid-murid, poma sing hade-hade dina sagala laku lampah, ulah
aya carekeun agama jeung nagara.
Eta duanana kawulaan
sapantesna.
Samistina kudu kitu
manusa anu tetep cicing dina kaimanan, tegesna tiasa ngawujudkeun karumasaan
terhadep agama jeung nagara, ta'at kahadorot Ilahi nu ngabuktikeun parentah
dina agama jeung nagara.
Inget sakabeh murid-murid,
ulah kabaud ku pangwujuk napsu, kagendam kupanggoda syetan, sina awas kana
jalan anu matak mengparkeun kana parentah agama jeung nagara, sina telik kana
diri bisi katarik ku iblis anu nyelipkeun dina batin urang sarerea.
Anggur mah buktikeun
kahadean sina medal tina kasucian:
Ka 1: Kasaluhureun ulah
nanduk, boh saluhureun harkatna atawa darajatna, boh dina kabogana, estu kudu
luyu akur jeung batur-batur.
Ka 2: Kasasama, tegesna
kapapantaran urang dina sagala-galana ulah rek pasea, sabalikna kudu rendah
babarengan dina enggoning ngalakukeun parentah agama jeung nagara, ulah jadi
pacogregan pacengkadan, bisi kaasup kana pangandika "Adzàbun Alìm",
anu hartina jadi pilara salawasna, ti dunya nepi ka akherat (badan payah ati
susah).
Ka 3: Kasahandapeun ulah
hayang ngahina atawa nyieun deleka culika, henteu daek ngajenan. Sabalikna kudu
heman kalawan karidoan, malar senang rasana, gumbira atina, ulah sina ngarasa
reuwas jeung giras, rasa kapapas mamaras, anggur ditungtun dituyun kunasehat
anu lemah lembut, nu matak nimbulkeun nurut, bisa napak dina jalan kahadean.
Ka 4: Kanu Pakir jeung nu
Miskin kudu welas, asih, someah tur budi bersih, sarta daek mere maweh
nganyatakeun hate urang sareh. Geura rasakeun awak urang sorangan, kacida
ngerikna ati ari dina kakurangan, anu matak ulah rek kajongjonan, ngeunah dewek
henteu lian, da pakir miskin teh lain kahayangna sorangan, estu kadaring
Pangeran.
Tah kitu pigeusaneun
manusa anu pinuh karumasaan sanajan jeung sejen bangsa, sabab tunggal turunan
ti Nabi Adam as.
Numutkeun ayat 70 surat
Isro, anu pisundaeunana kieu: "Kacida ngamulyakeunana Kami ka turunan
Adam, jeung Kami nyebarkeun sakabeh daratan oge lautan, jeung ngarizkian Kami
ka maranehanana anu aya di darat jeung lautan, jeung Kami ngutamakeun
kamaranehanana, malah leuwih utama ti makhluk anu sejena".
Jadi harti ieu ayat,
nyaeta akur jeung batur-batur, ulah aya kuciwana.
Nurutkeun ayat tina surat
Al-Maidah anu sundana: "Kudu silih tulungan jeung batur dina enggoning kahadean
jeung katakwaan terhadep agama jeung nagara, soson-soson ngalampahkeunana.
Sabalikna ulah silih tulungan kana jalan perdosaan jeung permusuhan terhadep
parentah agama jeung nagara".
Ari sebage agama,
saagama-saagamana.
Nurutkeun surat
Al-Kafirun ayat 6: "Agama anjeun keur anjeun, agama kuring keur
kuring", surahna ulah jadi papaseaan, kudu akur jeung batur-batur tapi
ulah campur baur.
Geuning dawuhan sepuh
baheula, "Sina Logor Dina Liang Jarum Ulah Sereg Di Buana", lamun
urangna henteu kitu tangtu hanjakal di akhirna, karana anu matak tugenah
terhadap badan urang masing-masing, eta teh tapak amal perbuatanana.
Dina surat An-Nahli ayat
112 diunggelkeun anu kieu: "Gusti Allah geus maparin conto pirang-pirang
tempat, boh kampungna atawa desana atawa nagarana, anu dina eta tempat nuju
aman sentosa gemah ripah loh jinawi, kari-kari pendudukna (anu nyicinganana)
henteu narima kana nikmat ti Pangeran, mangka tuluy bae dina eta tempat
kalaparan, loba kasusah, loba karisi jeung sajabana, kitu teh samata-mata
pagawean maranehanana".
Kulantaran kitu, sakabeh
murid-murid kudu arapik, tilik jeung pamilih dina nyiar jalan kahadean lahir
batin dunya akherat, sangkan ngeunah nyawa betah jasad, ulah jadi kabengkahan,
anu disuprih cageur bageur.
Henteu aya lian pagawean
urang sarerea, Thoriqot Qodiriyah Naqsyabandiyah, amalkeun kalawan enya-enya,
keur ngahontal sagala kahadean dohir batin, keur nyingkahan sagala kagorengan
dohir batin, anu ngeunaan ka jasad utama nyawa, anu dirungrung kupangwujuk
nafsu digoda ku dayana syetan.
Ieu wasiat kudu
dilaksanakeun kusadaya murid-murid, supaya jadi kasalametan dunya rawuh
akherat.
Patapan Suryalaya
13 Pebruari 1956
Ieu Wasiat Kahatur
Kasadaya Ahli-ahli
Ditawis Ku Pangersa Guru
Syekh Ahmad Shohibul Wafa
Tajul Arifin
RANGGEUYAN MUTIARA
1. Ulah Ngewa Ka Ulama
Anu Sajaman.
2. Ulah Nyalahkeun Kana
Pangajaran Batur.
3. Ulah Mariksa Murid
Batur.
4. Ulah Medal Sila Upama
Kapanah.
Kudu Asih Ka jalama Nu
Mikangewa Kamaneh.
Pangersa Guru Almarhum
Syekh Abdulloh Mubarok
Bin Nur Muhammad
Semoga Bermanfaat
0 komentar:
Posting Komentar